'המשקפיים' • מתנת הקהילה לרב הנערץ: ג'יפ ריינג' רובר

בעל 'המשקפיים' 6 Comment on 'המשקפיים' • מתנת הקהילה לרב הנערץ: ג'יפ ריינג' רובר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אני לא יודע מה אתכם, ח"י קוראי 'המשקפיים' הנאמנים, אבל על 'בעל המשקפיים' וסביבתו עבר שבוע לא קל בכלל. אנחנו, שאוהבים ללכת על קרקע יציבה, לדעת לקראת מה הולכים, ולעטוף את סדר יומנו בעוגני ביטחון ויציבות – מצאנו עצמנו השבוע בחוסר וודאות מוחלטת, ובחרדה קיומית.

שהלא, בשבוע אחד, כל שדרת ההנהגה הבכירה של מדינת ישראל נטשה את הגה הניווט, יצאה את גבולות הארץ, והותירה אותנו כצאן ללא רועה, חסרי כל מנגנוני הגנה. ביבי באפריקה, מאיר פרוש באוקראינה, זיברט בשוויץ, ואנחנו? – אנה אנו באים…

והחמור מכל, שנותרנו בדד להתמודד עם הנתונים המטלטלים, הדרמטיים וההיסטוריים ש"נחשפו" בועידת שלומי אמונים, אליהם נאלצנו להתוודע בארץ, לאחר שאף עיתונאי לא הוזמן לסקר את הועידה המטלטלת, הדרמטית וההיסטורית. "הנתונים שייחשפו במהלך הוועידה ירעידו את אמות הסיפים", הכין אותנו נפשית נשיא הועידה, מה שלא הועיל להשקיט את נפשנו הסוערת.

אך למה להטיל עליכם את חששותיי ופחדיי הקמאיים, כשאפשר פשוט להניח את תיעוד קורות השבוע, ולהעניק עצמאות לתגובת זרימת תחושותיכם בהתאם לשורש נפשכם החצובה תחת כסא הכבוד.

ובכן, ראשון יעלה ויבוא מ"מ ראש עיריית ירושלים והמועמד הראשי למימוש חזון נשיא הועדה ("בעוד עשר שנים לא יועמד שום חילוני בראשות שום עיר. אולי בראשות כפר עלוב") הלא הוא יוסי דייטש, בהכנות אחרונות לפני העלייה למטוס.

תמונה 2

אחרי עיכוב בן שעתיים בהמראה – עליו לא הצליחו להתגבר אפילו מקבץ עסקנים שמתיימר בשגרה להזיז הרים – יצאה טיסת צירי הועידה, ראשיה, סגני שריה ויועציה אל בירת אוקראינה. בירידה מכבש המטוס זיהו 'המשקפיים' את נציגי סערט ויז'ניץ שנמלטו לרגע מהקלחת החיפאית: הרב יוסף באהם מנכ"ל המוסדות, והרב דוד רוזנברג סמנכ"ל רשת הגנים.

תמונה 4 (1)

ובין האזנה לנתונים מטלטלים, דרמטיים והיסטוריים לבין פגישה מפתיעה עם ראש הממשלה האוקראיני, מצא לו ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול זמן להתפלפל עם ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין. על מה נסוב הדיון העירני ומה בכלל לאיש ש"ס בועידה החסידית? אין לנו שמץ.

רובינשטיין אבוטבול

וגם השבוע, שוב הוכיחו הפולנים כי השתיקה שלהם לא בהכרח נובעת ממצוקה או פראיירות. בעוד ראש הממשלה נאלץ לבטל את ביקורו בספארי של אפריקה – ביקור שכבר הוזמן ושולם – מחשש לביקורת ציבורית, וצירי ועידת שלומי אמונים חורכים את כבישיה המצולקים של מזרח אירופה, העביר לו ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ימים יפים בחופשה בפסגות האלפים השוויצריים.

כך הוא נראה בתפילת שחרית במלון בוונגן:

זייברט מתפלל

וכך הוא נראה בהכנות לטיול:

זייברט

אך בניגוד לאבוטבול, רובינשטיין או פרוש, נאלץ זייברט להתמודד עם אופוזיציה פנימית חזקה, שלא מהססת לתקוף אותו ולבקר את צעדיו. הנה דבריו החריפים של הרב ירחמיאל שניידר:

גם לנסיעתו של ראש הממשלה לאפריקה יש צדדי אידישקייט, כך למשל תועדו אנשי הפמליה 'תופסים' תפילת מנחה בשדה התעופה באוגנדה.

מנחה באפריקה

בעוד ראש לשכתו של זיברט, חנוך דרנגר, זכה להצטרף למסע הקודש באלפים, נותר מקורבו ואיש אמונו ישראל לייזר בעיר התורה והחסידות. הוא אף זכה לארח את הנציג הסגפן של המרכזית, יעקב ליצמן, במשרדי האגף עליו הוא מופקד, במגדלי ה- BBC המפוארים.

לייזר ליצמן

ואחרון מהמרכזית: מוטי בבצ'יק ויענקי טסלר, עוזרי ויועצי שר הבריאות, ישבו השבוע לשיחה צפופה עם יועצי ראש עיריית יונה יהב, לקראת הסכם פיוס בעיר האדומה.

בבצ'יק

ומי שמסכמים בימים אלו סדרת טיסות שהפכה לתכנית צפייה בעלת קונספט יחודי במגזר, הם איש היח"צ קובי סלע ואיש 'קול חי' וסוכן הנסיעות אפרים קמיסר, שנערכים להקרנת סדרת פרקים שתעקוב אחר שיטוטיהם ברחבי העולם, בדגש על המקומות בהם עוצרים לחניית ביניים קצרה, ומתגלים כאפשרות מצוינת לשלל חוויות קצרות וממוקדות.

קונקשן

גם תעשיית המוזיקה הרבתה לפקוד השבוע את שדה התעופה. כך עמירן דביר שהגיח ללונדון, שם הוזמן לנגן בחתונה מקומית. 'המשקפיים', שפגשו את עמירן בהמתנה לטיסה חזרה ארצה, התפלאו לגלות כי הקלידן נותר טעון אנרגיות וחיוכים, גם אחרי שנדמה היה כי הוא פרק את כולם על הבמה.

עמירן דביר

ובזמן שעמירן חזר מלונדון, עשתה מקהלת 'נרננה' את דרכה אל בירת הממלכה המאוחדת, גם כן להופעה בחתונה מקומית, לצד הזמר והחיוך שלוימי גרטנר.

במרכז הקונגרסים של ציריך, נערך דינר יוקרתי למוסדות תשב"ר המקומיים. לרגל האירוע, הוטסו מהארץ ישראל אדלר, ארי רייך, והמאסטרו יהודה גלילי עם תזמורתו המורחבת.

למסע נלוותה דרמה לא קטנה, כשיום לפני הטיסה המיועדת, חבק גלילי בן בשעה טובה, ונסיעתו עמדה בספק. רק לאחר לחצים כבדים מהרבנית גלילי, לא ביטל המאסטרו את תכניותיו, ואף חגג עם החברים את ה'שולם זוכער' בפסגות האלפים של דאבוס.

2016-07-07-PHOTO-00000754

ומהדור הצעיר, לשושלת הותיקה: תגידו הרבה מזל טוב לגדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד, לרגל הולדת הנין הראשון, נכד לחתנו מאיר גורביץ, שהפך להיות הסבא מסביון…

bo9t9jtg__w470h359q95

קצת אירוני להיחשף לקיומו של בית כנסת דרך הרשתות החברתיות, אבל את המניין המדובר והאליטיסטי של בני ברק, לא תמצאו באף מדריך ממוסד או עיתון מקומי, אלא מפה לצ'אט ומסטטוס לציוץ.

תכירו את בית הכנסת 'הבוטיק' ברחוב הרב קוק בבני ברק, המכנס תחת כנפיו את הצעירים והיפים של האזור, ומתהדר בתפילות עם אוירה נעימה ובעיקר, קידושים מפנקים במיוחד.

והשבוע, לכבוד ראש חודש, זכו המתפללים לדואט מזרחי אשכנזי בקריאת התורה, כשהעולה הוא לא אחר מאלי לאופר ומנגד המפייט בטעמי המקרא הוא הזמר אבי בן ישראל.

הבוטיק

החזן דובל'ה הלר, טרם הספיק להתאושש מהבר מצווה המדוברת של בנו בשבוע שעבר ומהאולם נסע ישר למוסקבה לחגוג עם ידידים את יום הולדתו ה-70 של השליח הרב יצחק קוגן 'הצדיק מלנינגרד' כפי שהרבי מחב"ד כינה אותו.

הלר לנינגראד

באירוע היוקרתי השתתפו, רבה של רוסיה הרב לאזאר, שליחים, אנשי ממשל ואוליגרכים שועי עולם בבית הכנסת בולשויא בורונייא. את הערב ליווה החזן הלר יחד עם מקהלת חיל הים הרוסי ששרו לראשונה בעברית.

גולת הכותרת: במהלך הערב העניקו נכבדי הקהילה תשורה לרבם האהוב, ג'יפ ריינג' רובר חדש.

ג'יפ לנינגראד

'המשקפיים' סופרים את הימים והשעות, לקראת הופעתו המדוברת של הלר לצד החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט בפסגת הר הזיתים, שתתקיים בעוד כשבוע וחצי. מלבד קולות משובחים ושילובים מעניינים, מדובר באחת ההפקות המשובחות כיום בענף, ו'המשקפיים' מחכים בכיליון אוזניים.

• • •

במלון ניר עציון שבהרי הכרמל, התכנסו השבוע מיטב רבני ישראל, לכנס מיוחד של ארגון 'אריאל' בראשות הרב דוד שפירא. בעוד ארגוני רבנים שונים עולים לכותרות בהקשרים פרובוקטיביים-משהו, 'המשקפיים' התרשמו לפגוש את הגוורדיה הוותיקה, הרצינית והחרדית שברבני ישראל.

כך למשל היווה הכינוס נקודת מפגש לשתי קצוות ארצנו היפה, הרב ברוך פכטר רבה של מטולה, והרב משה הדאיה רבה של אילת.

2016-07-07-PHOTO-00000467

מי שהנחה את הכינוס הוא מנהל התכניות של 'קול חי' בצלאל קאהן, שתועד בשיחת מסדרון עם הרב הראשי לישראל דוד לאו.

בצלאל קאהן דוד לאו

תראו מה זה ניצול זמן: הרב הראשי הצטייד בניירות עבודה מהמשרד, אותם מילא בשקדנות תוך כדי המושב בו השתתף בכינוס.

הרב דוד לאו

כתב ערוץ 2 יאיר שרקי ערך השבוע מסיבת פרידה מחבריו לחברת החדשות, לקראת מעברו לתאגיד השידור הציבורי.

שרקי מצונזר

סגן שר האוצר יצחק כהן, העניק השבוע ראיון בכורה לבני הראל ('בני בכנסת' זמין לצפייה באתר 'קול חי' – אל תפספסו) קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים:

2016-07-07-PHOTO-00000061

אם עדיין לא האזנתם לתכנית התחבורה והרכב היחידה במגזר – אתם מוזמנים לפתוח את תדר 'קול חי' בכל יום ראשון בשעה 18:00. התכנית בהגשת יעקב גרודקה, הצליחה להפוך לקובעת סדר יום, ומציפה סוגיות בוערות שנדחקו אל השוליים, ושלפי התגובות הנלהבות, מעוררות עניין לא פחות ממהדורות העוסקות בענייני רפורמים והסכמי רוטציה עירוניים.

קחו את השבוע כדוגמה. על שולחן התכנית עלתה לדיון השאלה: מדוע המגזר החרדי ממעט להתנייד באמצעות אופניים? בתכנית ניתנה סקירה על חרדי אירופה, נדונה התועלתיות, ואפילו נוצרה מחלוקת בין העיתונאי בני רבינוביץ' לבין חה"כ מנחם אליעזר מוזס, בשאלה האם ראוי לבן תורה לנסוע לכולל באופניים…

בשידור המרתק לקחו השבוע חלק הפוליטי ולא רק של 'קול חי' איתי גדסי, ואיש ההייטק והתחבורה גידי פרקש.

גרודקה גדסי

מבין האורחים הרציניים שיושבים באולפני הרדיו, זכו אנשי התחנה לרגע של אושר, כשהשדרן והמפיק דודי איינהורן צירף לתכנית 'ערב חי' את בנו התינוק, והצליח לתמרן היטב בין תפקידו הרדיופוני למטלת הבייביסיטריות.

דודי איינהורן

העיתונאי יהודה שלזינגר התארח אצל מוטי לביא, להגשת תכנית הבוקר (חמישי). שלזינגר הותיק והרגיל, התרגש מגודל המעמד, וצייץ את הסוד הכמוס של כל תכנית: הליינאפ.

ליינאפ

חבר מועצת עיריית ירושלים ואיש תל ציון, נחמיאל סבן, חבק השבוע בן בשעה טובה, וזכה להשתתפותו של יו"ר ש"ס אריה דרעי בברית יצחק.

דרעי סבן

עוזי ברק, צלם 'קו עיתונות' ונאמן ביתו של הגר"ש מחפוד בירמץ השבוע את בנו, וזכה לאורחים רמי מעלה. אנחנו התמקדנו בעורך הראשי של עיתוני הרשת ינון פלח.

ינון פלח

בחתונה המדוברת של מנדי קוריץ-מצלמות אבטחה, שנערכה באולמי גולדון קראון באשדוד, פגשנו את שלמה פולק עם אבי הכלה, הרקדן המפורסם יענקי צוקר.

שלמה פולק

את צמרת המשרד לשירותי דת, פגשו 'המשקפיים' בהילולת רבי ישמעאל כהן גדול בכפר סג'ור. בין היתר נכחו המנכ"ל עודד פלוס, ראש מ"ד יבניאל מיכאל אילוז, ורמ"ט לשכת המנכ"ל (למפענח ראשי התיבות מובטח פרס) עו"ד ארז מלול.

עודד פלוס

וספיחים אחרונים מממלכת בית זלאטשוב המיותמת: ח"כ אורן חזן מתקשה להיפרד מדמותו המאירה של האדמו"ר המנוח, והגיע להשתתף בכינוס לזכרו, שנערך במלאות השבעה.

חזן בזלאטשוב

איש זק"א יהודה משי זהב מרחיב את רשימת התומכים בארגונו, כשהרכש החדש הוא המיליארדר הפרטי של ביבי, שלדון אדלסון.

משי זהב שלדון

וכמחווה לילדי ישראל שהתחילו למלא את רחובות ישראל, גינותיה וחופיה, פשט השדרן דודי שוומנפלד את חליפתו ההדורה, וירד לשכשך את רגליו במימי הים התיכון.

שוומנפלד

ובהמשך למסורת החשובה שאימצנו, הבה נסיים את המדור עם סרטון שישאיר חיוך רחב על פניכם, כל הדרך אל הקניות לשבת. תגידו, ראיתם פעם זמר חתונות שמביא אתו את גן החיות לשמחת חתן וכלה? קבלו את בערי וובער, הזמר והאנרגיות:



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    איזה מתוק הבן של דודי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

    1. הבן של דודי ממי כמו דודי

      1. איזה מותק הבן של דודי יצא כמו אבא שלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. הא… באמת? לא ידעתי…….